Vilkår og betingelser

Generelle vilkår og betingelser

Artikel 1 - Definitioner


I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:



Betænkningstid: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;



Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af et erhverv eller en virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med den erhvervsdrivende;



Dag: kalenderdag;



Varighedstransaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er spredt over tid;



Varig databærer: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at gemme oplysninger rettet til ham personligt på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret reproduktion af den lagrede oplysninger.



Fortrydelsesret: Forbrugerens mulighed for at give afkald på fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;



Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere på afstand;



Fjernsalgsaftale: en aftale, hvorved der inden for rammerne af et system, der er organiseret af iværksætteren til fjernsalg af produkter og/eller tjenester, til og med aftalens indgåelse, udelukkende gøres brug af en eller flere teknikker til fjernkommunikation;



Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren har mødt hinanden i samme rum på samme tid.



Generelle vilkår og betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.



Artikel 2 - Iværksætterens identitet


E-mail-adresse: info@larsenmode.dk

Handelskammerets nummer: 93570724



Artikel 3 - Anvendelighed


Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernkontrakt og ordre indgået mellem iværksætteren og forbrugeren.


Inden fjernkontrakten indgås, vil teksten til disse generelle vilkår og betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, inden fjernaftalen indgås, vil det blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres på iværksætterens lokaler, og de vil blive sendt gratis til forbrugeren så hurtigt som muligt efter anmodning.


Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, i modsætning til det foregående afsnit, og inden fjernsalgsaftalen indgås, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den kan gemmes af forbrugeren på en enkel måde på en holdbar databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, før fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres elektronisk, og at de vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis på forbrugerens anmodning.


I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicevilkår gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, gælder andet og tredje afsnit mutatis mutandis, og i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser kan forbrugeren altid stole på den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham.


Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annulleres, forbliver aftalen og disse vilkår og betingelser ellers i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks efter gensidig aftale med en bestemmelse, der så tæt som muligt nærmer sig formålet med den oprindelige.


Situationer, der ikke er omfattet af disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes "i ånden" af disse generelle vilkår og betingelser. 

Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes "i ånden" af disse generelle vilkår og betingelser.

 

Artikel 4 - Tilbuddet



Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, skal dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.



Tilbuddet er uden forpligtelse. Iværksætteren har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet.



Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at muliggøre en korrekt vurdering af tilbuddet fra forbrugeren. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en sandfærdig repræsentation af de tilbudte produkter og / eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.



Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke være en grund til kompensation eller opløsning af aftalen.



Billeder af produkter er en sand repræsentation af de tilbudte produkter. Operatøren kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til de virkelige farver på produkterne.



Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet. Dette gælder især:



prisen, eksklusive toldklareringsomkostninger og importmoms. Disse ekstra omkostninger vil være for kundens regning og risiko. Post- og/eller kurertjenesten vil anvende de særlige regler for post- og kurertjenester med hensyn til import. Denne ordning gælder, hvis varerne importeres til bestemmelseslandet i EU, hvilket er tilfældet i denne sag. Post- og/eller kurertjenesten opkræver moms (uanset om det er sammen med de opkrævede fortoldningsgebyrer eller ej) fra modtageren af varerne;



eventuelle forsendelsesomkostninger;



den måde, hvorpå kontrakten vil blive indgået, og hvilke handlinger der kræves til dette formål;



hvorvidt fortrydelsesretten er gældende eller ej;



metoden til betaling, levering og opfyldelse af aftalen;



perioden for accept af tilbuddet, eller den periode, inden for hvilken den erhvervsdrivende garanterer prisen;



niveauet for taksten for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved at bruge teknikken til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den regelmæssige basistakst for

kommunikationsmiddel;



om aftalen arkiveres efter dens indgåelse, og i bekræftende fald, hvordan forbrugeren kan få adgang til den;



den måde, hvorpå forbrugeren, inden aftalen indgås, kan kontrollere og om ønsket rette de oplysninger, han har givet i henhold til aftalen;



eventuelle andre sprog end nederlandsk, som aftalen kan indgås på;

de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende er underlagt, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk;



og minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en udvidet transaktion. Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, type af materialer.



Artikel 5 - Aftalen


Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 træder aftalen i kraft på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de betingelser, der er fastsat deri.



Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil den erhvervsdrivende straks bekræfte modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren opløse aftalen.



Hvis aftalen indgås elektronisk, skal iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske overførsel af data og skal sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, skal iværksætteren overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.



Entreprenøren kan - inden for juridiske rammer - informere sig selv om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernaftalen. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er han

har han ret til at afvise en ordre eller ansøgning eller at knytte særlige betingelser til implementeringen med angivelse af grunde.



Entreprenøren vil medtage følgende oplysninger med produktet eller tjenesten til forbrugeren, skriftligt eller på en sådan måde, at det kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer:

 

1. Besøgsadressen på den erhvervsdrivendes forretningssted, hvor forbrugeren kan indgive klager;
2. betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten;
3. oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
4. de data, der er inkluderet i artikel 4, stk. 3, i disse vilkår og betingelser, medmindre iværksætteren allerede har leveret disse data til forbrugeren inden aftalens gennemførelse;
5. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed.

I tilfælde af en varighedstransaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.

Hver aftale indgås under de suspensive betingelser for tilstrækkelig tilgængelighed af de relevante produkter.



Artikel 6 - Fortrydelsesret




Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at opløse aftalen uden at give grunde i en periode på 14 dage. Denne refleksionsperiode begynder dagen efter modtagelse af produktet af forbrugeren eller en repræsentant, der på forhånd er udpeget af forbrugeren og gjort kendt for iværksætteren.



I løbet af refleksionsperioden vil forbrugeren håndtere produktet og dets emballage med omhu. Han vil kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, returnerer han produktet til iværksætteren med alt leveret tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i den originale tilstand og emballage i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, som iværksætteren har givet.



Hvis forbrugeren ønsker at udøve sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at gøre dette kendt for iværksætteren inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Forbrugeren skal gøre opmærksom på dette ved hjælp af en skriftlig besked / e-mail. Når forbrugeren har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer blev returneret rettidigt, f.eks. ved hjælp af et bevis for afsendelse.



Hvis kunden ikke har udtrykt sin hensigt om at bruge sin fortrydelsesret eller ikke har returneret produktet til iværksætteren efter udløbet af de perioder, der er nævnt i stk. 2 og 3, er købet en kendsgerning.

 

Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelse



Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, skal omkostningerne ved returnering af produkterne bæres af forbrugeren.



Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer den erhvervsdrivende dette beløb så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter tilbagetrækningen. Dette er underlagt den betingelse, at produktet allerede er modtaget tilbage af iværksætteren, eller at der kan fremlægges afgørende bevis for fuldstændig returnering.



Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten

Iværksætteren kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten er kun gyldig, hvis den erhvervsdrivende tydeligt har angivet dette i tilbuddet eller i det mindste i god tid inden indgåelsen af aftalen.



Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:


1. der er skabt af iværksætteren i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;
2. der er klart personlige i naturen
3. der ikke kan returneres på grund af deres art
4. der ødelægges eller ældes hurtigt
5. hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;
6. for individuelle aviser og magasiner
7. for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvor forbrugeren har brudt forseglingen
8. for hygiejniske produkter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.



Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester



1. vedrørende indkvartering, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
2. hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, før fortrydelsesfristen er udløbet;
3. vedrørende væddemål og lotterier.

 

Artikel 9 – Prisen



I den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode vil priserne på de tilbudte produkter og/eller ydelser ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer som følge af ændringer i momssatser.



Uanset det foregående afsnit kan iværksætteren levere produkter eller tjenester, som priserne er underlagt

udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har indflydelse på, tilbyder variable priser. Dette ansvar for udsving og det forhold, at eventuelle angivne priser er målpriser, fremgår af tilbuddet.



Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de er et resultat af lovbestemmelser eller bestemmelser.



Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har betinget dette og:

1. disse er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
2. Forbrugeren har ret til at hæve aftalen med virkning fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.



Levering sker i det land, hvor transporten påbegyndes, i henhold til artikel 5, første afsnit, i omsætningsafgiftsloven 1968. I dette tilfælde sker denne levering uden for EU. Herefter er posten el

kurerservice hos kunden import moms eller fortoldningsomkostninger opkræves. Der vil derfor ikke blive opkrævet moms af iværksætteren.


Alle priser tages med forbehold for tryk- og trykfejl. Der påtages intet ansvar for følgerne af tryk- og trykfejl. I tilfælde af tryk- og trykfejl er iværksætteren ikke forpligtet til at prissætte produktet til den forkerte pris at levere.



Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti


Iværksætteren garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne er i overensstemmelse med aftalen, de specifikationer, der er anført i tilbuddet, de rimelige krav til pålidelighed og/eller anvendelighed og de lovbestemmelser, der eksisterer på datoen for aftalens indgåelse og/eller statslige bestemmelser. . Hvis det er aftalt,

Iværksætteren garanterer også, at produktet er egnet til andet end normalt brug.


En garanti stillet af iværksætteren, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for iværksætteren i henhold til aftalen.


Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal meddeles iværksætteren skriftligt inden for 14 dage efter levering. Produkter skal returneres i original emballage og i ny stand.

Iværksætterens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Iværksætteren er dog aldrig ansvarlig for produkternes ultimative egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren, ej heller for nogen rådgivning vedrørende brugen eller anvendelsen af ​​produkterne.


Garantien gælder ikke, hvis:
Forbrugeren har selv repareret og/eller redigeret de leverede produkter eller har ladet dem reparere og/eller redigere af tredjemand;


De leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller på anden måde blevet behandlet skødesløst eller er i strid med iværksætterens instruktioner og/eller på emballagen;


Manglen er helt eller delvist et resultat af regler, som det offentlige har pålagt eller vil stille med hensyn til arten eller kvaliteten af ​​de anvendte materialer.